Laskavý šálek

Kávové a kavárenské know-how
pro sociální podniky

Svižně připravit lahodné espresso, našlehat dokonalou mléčnou pěnu a ještě se zákazníkem prohodit pár povzbuzujících slov nebo nabídnout ke kávě dortík.
To je profesní rutina, kterou zaměstnanci v obchodech Tchibo zvládají dokonale. Tak proč se o ní nepodělit s těmi, kterým to pomůže?

Komu pomáhá program Laskavý šálek?

V programu Laskavý šálek zaměstnanci společnosti Tchibo proškolují klienty, terapeuty a další personál sociálních kaváren ve znalostech a přípravě kávy, komunikaci se zákazníky nebo doplňkovém prodeji. Sociální kavárny zaměstnávají klienty s různým hendikepem a podporují jejich návrat do normálního života a pracovního prostředí.

Každý workshop je šitý na míru, je interaktivní, postavený především na praktických ukázkách a tipech. Zaměstnanci Tchibo jsou do něj zapojeni v rámci expertního dobrovolnictví a pro kavárnu je workshop uspořádán zcela zdarma a bez ohledu na to, jakou značku kávy prodávají.
Tak jako Tchibo realizuje mezinárodní školicí programy pro farmáře, aby jim pomohlo přejít na udržitelné pěstování kávy, v České republice se zaměřuje na předávání kávového a prodejního know-how sociálním podnikům.

Projekt realizujeme od roku 2019. Každý rok proběhne 10 až 12 workshopů, ve kterých se proškolí kolem 80 klientů a zaměstnanců sociálních kaváren.

Laskavý šálek je ideálním propojením našeho podnikání a podpory místních znevýhodněných komunit formou expertního dobrovolnictví.

A co o Laskavém šálku říkají jeho účastníci?

„Zjistila jsem, že za kávovým barem zažíváme všichni stejně horké chvilky. Jsem vděčná, že jsem dokázala aktivně pomoci sdílením zkušeností a mám dobrý pocit ze smysluplně stráveného času, kdy jsem ulehčila druhým přípravu na samostatný život.“ Liliana, dobrovolnice z Tchibo

„Pomohla jsem radou, jak si ulehčit práci v jejich každodenní pracovní rutině. Kolegům jsem ukázala, co konkrétně zdokonalit. Povzbudilo mě, jak mi účastníci pozorně naslouchali. Bylo super vidět, že je to, co jsem jim sdělovala, zajímá a baví a těšilo mě, odpovídat na spoustu jejich otázek, kterými mě zahrnuli.“ Markéta, dobrovolnice z Tchibo
Klienti sociálních kaváren si nejvíce pochvalují zdokonalení v přípravě cappuccina a caffè latté s dokonale našlehanou mléčnou pěnou. Oceňují také skutečné vychytávky z praxe, třeba při pěchování kávy nebo držení temperu. Důležitým přínosem je i získání větší jistoty během rozhovorů se zákazníky a motivace pro další osobní rozvoj.

"Workshop probíhal velmi milou a nenásilnou formou. Nejvíce se nám líbila praktická část, jak vést klienty, super byla práce s konkrétními zkušenostmi účastníků. Nakonec nebylo na všechno dost času, takže si dovedeme představit pokračování." provozní sociální kavárny