Plnoautomatické kávovary Tchibo
Máte nějaké dotazy ke svému plnoautomatickému kávovaru Esperto? Tady najdete užitečné tipy a rady k jeho používání, nastavení, čištění, odvápňování a řešení problémů. Kromě často kladených dotazů zde najdete i užitečné videonávody.
Kontakt
- Zákaznický servis (bezplatná linka)
Tel.: 800 900 826
Po - Pá 8:00 - 20:00
So 8:00 - 16:00 - Kontaktní formulář
Dotazy k používání
Ne. Doplňovat lze pouze zrnkovou kávu – pro nádherně aromatický zážitek z každého šálku kávy.
Ne. Plnoautomatický kávovar má jen jeden zásobník na Vaši oblíbenou kávu.
Zrnkovou kávu můžete doplňovat podle potřeby nebo se musíte rozhodnout pro jeden druh zrnkové kávy – espresso nebo caffè crema – až do dalšího doplňování.
Skutečně dobré espresso však můžete připravit i ze zrnkové kávy caffè crema – a obráceně. Vyzkoušejte jednoduše, která varianta Vám nejvíc chutná. Pokud často připravujete oba nápoje, doporučujeme výraznou zrnkovou kávu caffè crema s tmavým pražením.
Skutečně dobré espresso však můžete připravit i ze zrnkové kávy caffè crema – a obráceně. Vyzkoušejte jednoduše, která varianta Vám nejvíc chutná. Pokud často připravujete oba nápoje, doporučujeme výraznou zrnkovou kávu caffè crema s tmavým pražením.
"Plnoautomatický kávovar je perfektně nastaven pro produkty BARISTA od Tchibo (espresso a caffè). Samozřejmě v němž však můžete připravovat i jiné druhy kávy od Tchibo. Tady Vám poradíme, jaký stupeň mletí byste měli nastavit, abyste dosáhli perfektního zážitku z každého šálku kávy:
"
- BARISTA Espresso stupeň mletí 1
- Espresso – Sizilianer Art stupeň mletí 1
- Espresso – Mailänder Art stupeň mletí 1
- BARISTA Caffè Crema stupeň mletí 2
- Caffè Crema – mild stupeň mletí 2
- Caffè Crema – vollmundig stupeň mletí Stufe 2
- BARISTA Crema Blond stupeň mletí 2
Při vývoji plnoautomatických kávovarů testovali naši experti na kávu všechny vhodné kávy od Tchibo a definovali ideální stupeň mletí a ideální způsob přípravy kávy. Jejich doporučení pro optimální nastavení stupně mletí:
- BARISTA Espresso stupeň mletí 1
- Espresso – Sizilianer Art stupeň mletí 1
- Espresso – Mailänder Art stupeň mletí 1
- BARISTA Caffè Crema stupeň mletí 2
- Caffè Crema – mild stupeň mletí 2
- Caffè Crema – vollmundig stupeň mletí 2
- BARISTA Crema Blond stupeň mletí 2
Pouze s kávovarem Esperto Latte.
S pomocí modelů Esperto Caffè určených pouze k přípravě kávy nelze připravit mléčnou pěnu. Vhodnou alternativou však je pořízení elektrického nebo indukčního napěňovače mléka.
S pomocí modelů Esperto Caffè určených pouze k přípravě kávy nelze připravit mléčnou pěnu. Vhodnou alternativou však je pořízení elektrického nebo indukčního napěňovače mléka.
Když nestisknete tlačítko parní trysky, napěňování mléka skončí automaticky po cca 90 sekundách. Mléčná pěna je hotová. Následně můžete přímo připravit kávu.
Ano. Chcete-li spustit proud horké vody, stiskněte po zapnutí kávovaru na pár sekund tlačítko pro napěnění mléka, dokud se nerozsvítí funkce horká voda. Jedním stisknutím tlačítka pro napěnění mléka spustíte proud vody, opakovaným stisknutím ho ukončíte. Pokud chcete následně napěnit mléko, stiskněte opět tlačítko pro napěnění mléka a držte je stisknuté tak dlouho, dokud funkce horká voda nezmizí.
Podrobné technické údaje k jednotlivým modelům získáte zde:
Tchibo chce umožnit zážitek z čerstvě připravené kávy co nejvíce lidem. Proto je plnoautomatický kávovar vybaven vším, co je potřeba (např. kvalitním kuželovým mlecím ústrojím). Díky zaměření na relevantní funkce zaplatíte jen to, co skutečně přispívá k perfektnímu zážitku z kávy. A budete moci ocenit neporazitelný poměr cena/výkon plnoautomatického kávovaru Tchibo.
Dotazy k čištění a odvápňování
Při každodenním používání plnoautomatických kávovarů doporučujeme čistit spařovací jednotku jednou týdně.
Kávovar je potřeba odvápnit, jakmile se na displeji objeví indikátor odvápnění. Tak můžete ušetřit elektrickou energii a zvýšit životnost svého kávovaru. V závislosti na tom, jak často svůj plnoautomatický kávovar používáte, je potřeba provádět odvápňování jednou měsíčně nebo méně často – několikrát do roka.
Odvápňovací proces sestává ze dvou kroků: odvápnění a propláchnutí. Podrobné informace najdete v návodu k použití a ve videonávodu:
Doporučujeme používat k odvápňování speciální odvápňovací prostředek od značky Durgol.
Odvápňovací proces sestává ze dvou kroků: odvápnění a propláchnutí. Podrobné informace najdete v návodu k použití a ve videonávodu:
Doporučujeme používat k odvápňování speciální odvápňovací prostředek od značky Durgol.
Otázky k přizpůsobení a odstraňování problémů
Speciálně u espressa je množství vody v poměru k šálku tak malé, že rychle vychladne. Proto je potřeba, abyste šálek před přípravou kávy nejdříve nahřáli. Chcete-li šálek nahřát, stiskněte tlačítko pro horkou vodu. Do šálku postaveného pod výpust nateče cca 50 ml horké vody. Dříve než začnete s přípravou kávy, vodu z šálku vylijte.
Nastavte stupeň mletí na jemnější, případně stiskněte tlačítko Intense+-pro přípravu silnější kávy.
Proces proplachování se automaticky spustí po každém zapnutí kávovaru. Tento postup můžete stisknutím tlačítka pro vodu přerušit, nelze jej však deaktivovat.
Při propláchnutí dojde k odstranění zbytků kávy a zbytkové vody z kávovaru a dojde k propláchnutí výpusti kávy. To je důležité, abyste si mohli vždy vychutnat svou kávu ve vysoké kvalitě a správné teplotě.
Další informace týkající se možného přizpůsobení najdete v návodu k použití pod bodem Přizpůsobení automatického procesu proplachování.
Při propláchnutí dojde k odstranění zbytků kávy a zbytkové vody z kávovaru a dojde k propláchnutí výpusti kávy. To je důležité, abyste si mohli vždy vychutnat svou kávu ve vysoké kvalitě a správné teplotě.
Další informace týkající se možného přizpůsobení najdete v návodu k použití pod bodem Přizpůsobení automatického procesu proplachování.
Je potřeba odvápnit kávovar, přestože indikátor pro odvápnění nesvítí. Postupujte v souladu s informacemi uvedenými v bodu Odvápnění nebo v návodu k použití. Případně postupujte v souladu s kroky popsanými ve videu o odvápnění:
Kávovar se automaticky přepne do pohotovostního režimu, pokud zhruba 10 minut nebylo stisknuto žádné tlačítko. Důvodem je úspora elektrické energie.
Tento časový interval můžete prodloužit na 20 nebo 30 minut. U nových modelů je možné dokonce nastavení na 120 minut. Podrobné informace najdete v návodu k použití v bodu Pohotovostní (klidový) režim.
Tento časový interval můžete prodloužit na 20 nebo 30 minut. U nových modelů je možné dokonce nastavení na 120 minut. Podrobné informace najdete v návodu k použití v bodu Pohotovostní (klidový) režim.
Kávovar rozpoznává prázdný zásobník zrnkové kávy podle množství elektrické energie odebírané mlecím ústrojím. K tomu, aby se nezobrazoval symbol pro doplnění zásobníku zrnkové kávy, stačí i malé množství kávových zrn.
V takovém případě spařte jednu až dvě další kávy. Symbol indikující potřebu doplnit zásobník na kávu by se měl objevit na displeji.
V takovém případě spařte jednu až dvě další kávy. Symbol indikující potřebu doplnit zásobník na kávu by se měl objevit na displeji.
Tomu, aby vedle spařovací jednotky nenapadalo určité malé množství kávy, se nedá technicky zcela zabránit. Může k tomu dojít zejména tehdy, pokud je nastaven hrubý stupeň mletí kávy nebo v případě použití tlačítka Intense+-. V takovém případě totiž do spařovací jednotky vstupuje velké množství kávy.
Senzor zásobníku na vodu by měl rozpoznat, že je zásobník prázdný, měl by zabránit chodu naprázdno a rozsvítit odpovídající varovný indikátor. Zbytky vody na vnější straně zásobníku však mohou práci senzoru narušit. V takovém případě doporučujeme, abyste vnější stranu zásobníku po doplnění vždy otřeli do sucha.
Zásobník by neměl být doplňován v aktivním režimu.
Zásobník by neměl být doplňován v aktivním režimu.
Kávovar nekontroluje množství sedliny v nádobě, nýbrž počítá spařovací cykly. Proto se může stát, že po vyprázdnění zásobníku v mezidobí symbol indikující potřebu vyprázdnit nádobu na kávovou sedlinu svítí. V takovém případě stačí nádobu ještě jednou vyprázdnit.
Při vyprazdňování dejte pozor, abyste zásuvku s nádobou na kávovou sedlinu vytáhli z kávovaru a ponechali je venku tak dlouho, dokud nezačne blikat symbol indikující potřebu vyprázdnit nádobu na kávovou sedlinu. Teprve tehdy kávovar zaregistruje, že nádoba byla odstraněna.
Vyprázdnění ve chvíli, kdy je kávovar vypnutý, nebude zaregistrováno.
Při vyprazdňování dejte pozor, abyste zásuvku s nádobou na kávovou sedlinu vytáhli z kávovaru a ponechali je venku tak dlouho, dokud nezačne blikat symbol indikující potřebu vyprázdnit nádobu na kávovou sedlinu. Teprve tehdy kávovar zaregistruje, že nádoba byla odstraněna.
Vyprázdnění ve chvíli, kdy je kávovar vypnutý, nebude zaregistrováno.
To se může stát, pokud nestisknete vypínač správně, nýbrž se jej dotknete jen lehce. Při důkladném stisknutí tlačítka se to nestane.
Když je mléko příliš horké, není čerstvé nebo má příliš vysoký obsah tuku, může to vést ke snížení kvality mléčné pěny. Chcete-li dosáhnout optimálního výsledku, použijte studené mléko (max. obsah tuku 1,5 %).
Pokud jste krátce předtím napěnili mléko, je běžné, že nejdříve vyjde horká pára, a teprve poté horká voda. Kávovar se tak zchladí na teplotu potřebnou pro výdej horké vody.
Tchibo poskytuje záruční lhůtu v trvání 24 měsíců od data nákupu.
Pokud se – v rozporu s očekáváním – vyskytne nějaká závada, obraťte se, prosím, na náš zákaznický servis. Naši pracovníci Vám rádi pomohou a dohodnou se s Vámi na dalším postupu.
- Zákaznický servis (bezplatná linka)
Tel.: 800 900 826
Po - Pá 8:00 - 20:00
So 8:00 - 16:00 - Kontaktní formulář
Pokud nejste spokojeni s chutí své kávy, zkuste se zamyslet nad výběrem použité zrnkové kávy. Navíc můžete pomocí tlačítka Intense+ změnit intenzitu kávy nebo můžete upravit stupeň mletí kávy.
Jestliže ani pak nebudete spokojeni se svým plnoautomatickým kávovarem, můžete jej během 4 týdnů od data nákupu vrátit. V takovém případě vraťte kávovar, včetně dokladu o koupi, jednoduše do některého z našich obchodů Tchibo.
Jestliže ani pak nebudete spokojeni se svým plnoautomatickým kávovarem, můžete jej během 4 týdnů od data nákupu vrátit. V takovém případě vraťte kávovar, včetně dokladu o koupi, jednoduše do některého z našich obchodů Tchibo.
Další informace najdete v návodu k použití svého kávovaru.
V případě jiných dotazů můžete kontaktovat (bezplatnou) servisní linku Tchibo:
800 900 826
Po - Pá 8:00 - 20:00
So 8:00 - 16:00
V případě jiných dotazů můžete kontaktovat (bezplatnou) servisní linku Tchibo:
800 900 826
Po - Pá 8:00 - 20:00
So 8:00 - 16:00