Schließen
Laufen im Sommer

Běhání v létě

Když přijde léto a běžecký termo outfit uvolní místo šortkám a tričku, je trénink pod širým nebem ještě zábavnější. Chcete-li běhat na slunci a za vysokých teplot, musíte dbát na několik věcí, aby běžecký trénink zůstal efektivní a aby nedošlo k přehřátí a k přetížení Vašeho oběhového systému. Nabízíme tipy a informace pro běhání v létě.

Nejdůležitější tipy pro běhání v horku a na slunci

1. Prodyšné běžecké oblečení, které dobře odvádí vlhkost

Běžecké oblečení má v létě velmi náročný úkol: v horkých dnech musí chladit a vlhkost vytvářenou pocením musí odvádět ven. Funkční prádlo z umělého vlákna, jako je polyester a polyamid, odvádí vlhkost od těla na vnější stranu oblečení. Tím reguluje teplotu a zajišťuje, aby nedošlo k přehřátí těla.

V létě se nejlépe běhá v lehkém funkčním prádle, v němž máte paže a nohy volné a které umožňuje dobrou cirkulaci vzduchu. Světlé barvy absorbují méně tepla než tmavé, a proto zajišťují chladnější tělesné klima. Bavlněné materiály jsou tabu, neboť sají vlhkost a nejsou tak prodyšné, což brání dostatečné cirkulaci vzduchu.
Atmungsaktive & feuchtigkeitstransportierende Laufkleidung

2. Spousta tekutin před tréninkem a během tréninku

Za horkého počasí ztrácí Vaše tělo o mnoho více tekutin než jindy. Proto musíte ještě před tréninkem dbát na dostatečný pitný režim, aby během běhu nedošlo k dehydrataci organismu. Chystáte-li se běhat více než 60 minut, je potřeba doplňovat ztrátu tekutin i během tréninku. Proto si nezapomeňte vzít láhev na pití s sebou. Při běhání kratším než 50 minut obvykle není dodatečný přísun tekutin nezbytný.

Kromě jemně perlivé vody nebo neperlivé vody a ovocných střiků se k uhašení žízně hodí také neslazený čaj a izotonické nápoje.
Tip: Chladná sprcha před během sníží Vaši tělesnou teplotu a zajistí, že se nebudete tak rychle potit.
Viel Flüssigkeit

3. Ochrana proti slunci a intenzita běhu

V horkých dnech by měli běžci na pokrývku hlavy raději zapomenout, neboť většina tělesného tepla odchází hlavou. V horkém létě byste měli raději běhat na stinných stezkách nebo v lese, kde je většinou o pár stupňů chladněji. Pokud se běhání na slunci nemůžete vyhnout, dbejte na to, abyste měli co nejprodyšnější pokrývku hlavy, a také nezapomeňte použít krém s dostatečným ochranným faktorem.

V horkých dnech běhejte raději ráno nebo večer, kdy je přece jen chladněji, a délku tréninku a jeho intenzitu přizpůsobte počasí. Vždy podle teploty vzduchu byste měli svůj tréninkový plán snížit o 30–50 %, tj. měli byste běhat méně často a po kratší dobu.
Sonnenschutz & Laufintensität

Jaké sportovní oblečení je vhodné?

Každý, kdo pravidelně běhá, ví, jak důležité je pohodlné oblečení a příjemné tělesné klima pro dobré výkony. K tomuto účelu slouží kvalitní, prodyšné funkční outfity, které pohodlně sedí i při delších trénincích a které neodírají. Jak vlastně funkční oblečení funguje?

Pro optimální tělesné klima

Kvalitní sportovní outfity musí zajišťovat, že se tělo během tréninku nepřehřeje ani neprochladne. Workouty při vysokých teplotách a na přímém slunci si můžete dovolit pouze v případě, že je tělesné klima optimálně regulováno.

Sportovní oblečení Tchibo s technologií DryActive Plus (3) zaručuje důležitou regulaci vlhkosti při běhání. Každé vlákno (2) přitom absorbuje tělesnou vlhkost, avšak neukládá ji, nýbrž ji odvádí na vnější stranu textilie, kde rychle dojde k jejímu odpaření (4). Současně proniká přes tkaninu vzduch (1), takže tělo zůstává i při tělesné námaze příjemně suché a nedochází k jeho přehřátí.